مقالاتپروتز دندان

دندان مصنوعی در تهران پارس

هنگامی که فردی دندان از دست می‌دهد، ممکن است مشکلات مختلفی را تجربه کند. فرد ممکن است هنگام  لبخند زدن اعتماد به نفس کمتری داشته باشد و در صحبت کردن و خوردن برخی غذاها مشکل داشته باشد. دندان مصنوعی در تهران پارس ابزاری هستند که به صورت سفارشی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته افراد و بازیابی ظاهر و عملکردهای دهان از دست رفته ساخته می‌شوند.

پروتز مصنوعی می‌تواند یک دندان مصنوعی کامل یا یک پروتز پارسیل باشد. پروتز کامل زمانی استفاده می‌شود که تمام دندان‌های فرد از بین رفته باشد و از پروتز پارسیل زمانی استفاده می‌شود که فقط برخی از دندان‌ها از بین رفته باشند.

انواع مختلف دندان مصنوعی در تهران پارس چیست؟

انواع مختلف دندان مصنوعی در تهران پارس چیست؟

 

1.     پروتزهای کامل:

پروتزهای کامل از یک پایه پلاستیکی ساخته شده‌اند که به منظور تکثیر بافت لثه رنگی است و مجموعه کاملی از دندان‌های پلاستیکی یا سرامیکی را پشتیبانی می‌کند. پروتز کامل سنتی با ایجاد مهروموم با لثه در دهان نگه داشته می‌شود. همچنین می‌توان آن‌ها را با چسباندن به ایمپلنت‌های دندانی که با جراحی در استخوان فک‌ها قرار می‌دهند، در جای خود نگه داشت. این درمان بسیار گران‌تر از پروتز کامل سنتی است.

 

2.     پروتزهای جزئی:

 پروتزهای جزئی را می‌توان با پایه پلاستیکی یا چارچوب فلزی ساخت که تعداد دندان‌هایی را که باید تعویض شوند پشتیبانی می‌کند. با استفاده از گیره‌ها و تکیه‌گاه‌هایی که به دقت در اطراف دندان‌های طبیعی قرار گرفته‌اند، در دهان نگه داشته می‌شود. پروتز جزئی که از چارچوب فلزی استفاده می‌کند، به دلیل استحکام فلز، طراحی سنتی آن است.

پروتزهای پارسیل پلاستیکی معمولاً به عنوان جایگزینی اورژانسی یا موقتی برای دندان‌های از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرند و به لثه‌ها و استخوان‌ها اجازه می‌دهند قبل از به دست آوردن راه حل ترمیمی قطعی ترمیم شوند. با این حال، اخیراً مواد مختلفی برای ارائه جایگزین‌های بادوام و انعطاف پذیر در شرایط خاص ساخته شده است.

جایگزینی برای دندان مصنوعی در تهران پارس:

جایگزینی برای دندان مصنوعی در تهران پارس:

ایمپلنت‌های دندانی که امروزه می‌شناسیم در سال 1952 توسط یک جراح ارتوپد سوئدی اختراع شد. امروزه آنها به عنوان استاندارد مراقبت برای جایگزینی پروتز دندان‌های از دست رفته در دندانپزشکی در نظر گرفته می‌شوند. ایمپلنت دندان یک فیکسچر جراحی است که در استخوان فک قرار داده می‌شود و اجازه می‌دهد تا در طول چند ماه با استخوان ترکیب شود. ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته عمل می‌کند.

 

 

پروتزهای مصنوعی چگونه ساخته می‌شوند؟

پس از کشیدن یا از دست دادن دندان، حفره دندان شروع به پر شدن از استخوان می‌کند و بافت لثه بهبود می‌یابد و شکل آن تغییر می‌کند. این فرایند چند ماه طول می‌کشد تا لثه و استخوان به شکل ثابتی برسند. پس از این زمان، یک پروتز کامل معمولی ساخته می‌شود، ترجیحاً حدود 8 تا 12 هفته پس از کشیدن یا از بین رفتن دندان‌ها از دهان.

این فرایند با برداشتن یک سری قالب‌ها از بافت‌های دهان شروع می‌شود که از دندان مصنوعی حمایت می‌کنند. یک آزمایشگاه دندانپزشکی از این قالب‌ها برای ساختن مدل‌هایی از دهان بیمار استفاده می‌کند. سپس دندانپزشک و تکنسین آزمایشگاه به آرامی شروع به ساختن پروتزهای روی این مدل‌ها می‌کنند و در هر مرحله آنها را به دهان بیمار منتقل می‌کنند تا از تناسب مناسب، ایجاد بایت مناسب و اطمینان از مطلوب بودن ظاهر و زیبایی دندان مصنوعی در تهران پارس اطمینان حاصل کنند.

بیمار به طور کلی باید یک بار در هفته به مدت 4 تا 5 هفته تا زمانی که پروتز کامل شود، توسط دندانپزشک معاینه شود. پس از آن، بیمار باید گهگاه در طول ماه اول پس از تحویل دندان مصنوعی برای انجام تنظیمات برگردد.

اغلب می‌توان یک پروتز فوری ساخت تا بیمار در همان روزی که دندان‌ها برداشته می‌شود چیزی برای استفاده داشته باشد. این نوع پروتز قبل از کشیدن دندان ساخته می‌شود و روزی که دندان‌ها برداشته می‌شوند در جای خود قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات ابتدا دندان‌های عقب بیرون آورده می‌شوند و دندان‌های جلو تا روز تحویل پروتز در جای خود باقی می‌مانند. این نوع پروتز به اندازه یک پروتز معمولی با بافت استخوان و لثه متناسب نیست، بنابراین نیاز به تنظیمات بیشتری در مرحله بهبود دارد. پروتز فوری بهتر است به عنوان یک وسیله موقت استفاده شود تا زمانی که یک دندان مصنوعی معمولی پس از کامل شدن لثه و بهبود استخوان ساخته شود.

 

نکاتی که باید در مورد دندان مصنوعی در تهران پارس بدانید:

 

دندان مصنوعی در تهران پارس راه حلی برای افرادی است که دندان‌های از دست رفته دارند. چه دندان‌های خود را به دلیل بیماری‌های دندانی، پیری یا تصادفات از دست داده باشید، دندان مصنوعی لبخند شما را به شکوه قبلی خود بازمی‌گرداند. دندان مصنوعی در تهران پارس همچنین به شما کمک می‌کند آزادانه صحبت کنید، بخورید و بنوشید.

این گزینه‌های ارزان قیمت تقریباً برای همه مناسب است. بسته به شرایط خود می‌توانید از پروتزهای جزئی یا کامل استفاده کنید. هر کدام که دندانپزشک شما توصیه کند، پروتزهای مصنوعی مانند دندان‌های معمولی نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارند.

مراقبت نامناسب باعث ناراحتی آنها در استفاده از آنها می‌شود. علاوه بر این، از بوی بد دهان نیز رنج خواهید برد. هرکسی که دندان مصنوعی دارد یا به فکر گرفتن پروتز است باید نحوه مراقبت از این دندان‌های مصنوعی را بیاموزد. علاوه بر این، باید چند نکته دیگر را بیاموزید تا به شما در استفاده راحت و با افتخار از دندان مصنوعی در تهران پارس کمک کند.

عکس دندان مصنوعی در تهران پارس

 

1.      باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

 

بهداشت دهان و دندان هنگام داشتن دندان مصنوعی به اندازه قبل مهم است. فکر نکنید که روزهای مسواک زدن و آبکشی شما به پایان رسیده است. پروتزها نیاز به تمیز کردن مناسب دارند تا مانند دندان‌های طبیعی ظاهری زیبا و سالم داشته باشند.

هنگامی که شما غذاهایی با رنگ‌های مصنوعی می‌خورید یا می‌نوشید، دندان مصنوعی می‌تواند لکه دار شود؛ بنابراین، برای جلوگیری از این امر باید به طور مرتب دندان‌های خود را مسواک بزنید. علاوه بر این، برای سلامت دهان و دندان خود باید دندان مصنوعی خود را تمیز کنید. از تجمع باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

برای تمیز کردن پروتزهای خود به یک مسواک مخصوص نیاز دارید؛ زیرا مسواک معمولی می‌تواند به دندان‌های شما آسیب برساند. همچنین به خمیر پاک کننده مخصوص نیاز خواهید داشت. توصیه‌هایی را از دندانپزشک خود بخواهید و برای بهداشت دهان و دندان به آن محصولات پایبند باشید.

 

2.      رژیم غذایی شما ممکن است برای مدتی تغییر کند.

در چند هفته اول استفاده از دندان مصنوعی در تهران پارس برای غذا خوردن، با مشکل مواجه خواهید شد. شما باید کارها را آهسته انجام دهید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و هر چند وقت یکبار غذاها را دوباره تغییر دهید. اما نگران نباشید، همه در مراحل اول مشکل دارند.

با خوردن غذاهای نرم شروع کنید. نحوه گاز گرفتن و جویدن را به خوبی تمرین خواهید کرد. به یاد داشته باشید که هر بار قسمت‌های کوچک را گاز بزنید و بجوید. علاوه بر این، می‌توانید مقادیر کمی را در هر دو طرف نگه دارید تا به حفظ تعادل کمک کنید.

با گذشت زمان رژیم غذایی خود را گسترش دهید. همان‌طور که یاد می‌گیرید گاز گرفتن و جویدن را کنترل کنید، می‌توانید به سمت غذاهای سفت‌تر بروید. به زودی به عادات غذایی معمولی خود باز خواهید گشت.

 

3.      دندان مصنوعی نیاز به تمرین دارد.

 

انتظار نداشته باشید که بعد از اینکه دندان مصنوعی خود را استفاده کردید به طور طبیعی غذا بخورید، بنوشید یا صحبت کنید. به کمی تمرین نیاز دارید. برای شروع، هنگام جویدن غذا، حرکت پروتزهای مصنوعی خود را احساس خواهید کرد. این طبیعی است و برای جلوگیری از آن باید سایر تکنیک‌های جویدن را تمرین کنید.

در حین صحبت کردن، تلفظ برخی از کلمات مانند قبل نخواهد بود. این به این دلیل است که زبان شما باید با دندان مصنوعی در تهران پارس شما سازگار شود. با این حال، تمرین باید شما را در آن بهتر کند. هر روز با صدای بلند خواندن را تمرین کنید تا گفتار خود را بهتر کنید.

 

4.      شما باید دندان مصنوعی خود را در بعضی زمان‌ها بردارید.

 

قرار نیست دندان مصنوعی به طور دائم در دهان شما بنشیند. اگر از پروتزهای مصنوعی استفاده نمی‌کنید، متخصصان اصرار دارند که آنها را بردارید. اما برخی افراد فراموش می‌کنند یا از درآوردن آنها غفلت می‌کنند. متأسفانه نگه داشتن دندان مصنوعی برای مدت طولانی در دهان باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود.

علاوه بر این، ممکن است لثه‌ها عقب‌نشینی کنند. برخی از افراد همچنین دارای باکتری‌هایی هستند که منجر به بیماری‌های دندانی می‌شوند. لثه‌های شما نیز باید نفس بکشند، بنابراین مطمئن شوید که هر شب دندان مصنوعی خود را بیرون بیاورید. علاوه بر این، پس از بیرون آوردن دندان مصنوعی، دهان خود را به خوبی تمیز کنید.

5.      پروتزهای مصنوعی گاهی اوقات احساس ناراحتی ایجاد می‌کنند.

 

حتی اگر برای مدت طولانی آنها را داشته باشید، گاهی اوقات دندان مصنوعی احساس ناراحتی می‌کند. ناراحتی اولیه‌ای که تجربه خواهید کرد زمانی است که برای اولین بار از دندان مصنوعی استفاده می‌کنید. شما یک احساس بیگانه در دهان خود خواهید داشت.

همچنین ممکن است کمی درد و سوزش دهان را تجربه کنید. قرار دادن دندان مصنوعی فوقانی نیز می‌تواند باعث تهوع شود. اینها همه مشکلات عادی و موقتی هستند. هرچه بیشتر از دندان مصنوعی در تهران پارس خود استفاده کنید، ناراحتی کمتری را تجربه خواهید کرد. همچنین می‌توانید برای قرار دادن دندان مصنوعی در بافت‌های نرم دهان به دندانپزشک مراجعه کنید. این باعث کاهش ناراحتی و کاهش احتمال ایجاد درد می‌شود.

دندان مصنوعی در تهران پارس

 

6.      به تعمیر و تعویض نیاز خواهید داشت.

 

پس از مدتی، لثه‌ها و استخوان‌های زیر دندان مصنوعی شما کوچک می‌شوند. بدون دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی، استخوان به ضخامت باقی نمی‌ماند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، پروتزهای مصنوعی شما به خوبی مناسب نمی‌شوند. برای جایگزینی مناسب به دندانپزشک خود مراجعه کنید. پس از 1 یا 2 سال به تعمیر و تعویض نیاز خواهید داشت، بنابراین حتماً با دندانپزشکی خود در ارتباط  باشید.

 

7.      دندان مصنوعی در تهران پارس نیاز به محافظت دارد.

 

درست مانند دندان‌های طبیعی، پروتزهای مصنوعی نیز به محافظت کافی در برابر ضربه نیاز دارند. ضربه می‌تواند باعث شکستن یا آسیب دیدن دندان مصنوعی شود؛ بنابراین باید برای تعمیر یا تعویض سرمایه گذاری کنید تا بتوانید دوباره غذا بخورید و لبخند بزنید. شما می‌توانید با مراقبت از دندان مصنوعی خود از این امر جلوگیری کنید. از آن‌ها مانند دندان‌های طبیعی خود محافظت کنید، مخصوصاً هنگام ورزش.

 

8.      دندان مصنوعی برای همه مناسب  نیست.

و در نهایت، دندان مصنوعی راه حلی برای همه نیست. گزینه‌های جایگزین برای افرادی که دندان‌های از دست رفته دارند وجود دارد؛ بنابراین، شما مجبور نیستید از دندان مصنوعی در تهران پارس استفاده کنید. علاوه بر این، شما ممکن است واجد شرایط آنها نباشید. برای تعیین اینکه آیا دندان مصنوعی در تهران پارس راه حل مناسبی برای شما هستند یا خیر، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

موقعیت مکانی دندان مصنوعی در تهران پارس

 

دکتر یسرا صفیعی

دکتر یسرا صفیعی سال ١٣٨٦ در رشته دندانپزشكي با رتبه برتر از دانشگاه شهيد بهشتي فارغ التحصيل شدم و به مدت ١٦ سال در اين زمينه در مطب شخصي و كلينيك هاي خصوصي و دولتي متعددی مشغول به خدمت به مردم عزيز بوده ام. من در طي اين سالها با شركت در دوره هاي تخصصي متعددي مانند ايمپلنت ، زيبايی ، ليزر و …. سطح علمي خود را بالا نگه داشته ام تا در كنار سالها تجربه بهترين درمان را به مراجعين عزيز هديه بدم و با توجه به تبحر در اكثر درمانهاي دندانپزشكي اين تضمين را به بيمارانم بدهم كه با توجه به شرايط بهترين درمان را دريافت مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

دکمه بازگشت به بالا