مقالاتترمیم و زیبایی

تأثیر سیگار بر روی کامپوزیت دندان

یکی از اقداماتی که امروزه شما می‌توانید برای داشتن دندان‌هایی زیباتر انجام دهید کامپوزیت دندان است. با این کار شما می‌توانید  بدون نیاز به صرف زمان زیاد و همین‌طور هزینه‌ای مناسب دندان‌هایی زیباتر داشته باشید. تأثیر سیگار بر روی کامپوزیت دندان امروزه یکی از بیشترین  سؤالاتی است که بسیاری از افرادی که قصد انجام کامپوزیت ونیر تهرانپارس را دارند می‌پرسند.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس

 به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم داریم تا کمی بیشتر درمورد تأثیر سیگار بر کامپوزیت دندان صحبت کنیم و نکات جالبی را در این باره برای شما مطرح کنیم؛ بنابراین اگر شما هم جز آن افرادی هستید که علاقه‌مند به کامپوزیت کردن دندان خود هستید اما سؤالاتی درباره تأثیر سیگار بر روی کامپوزیت دندان دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را در این مطلب همراهی کنید. دندان‌ها تأثیر مستقیمی بر روی ظاهر ما دارند و همچنین می‌توانند تأثیر زیادی بر زیبایی داشته باشند.

ارتباط سیگار پس از کامپوزیت دندان

 از طرف دیگر نیز همین مورد باعث افزایش اعتماد به نفس ما خواهد شد پس روش‌های گوناگونی برای زیبا کردن دندان ارائه شده است که در هر کدام از این روش‌ها باید موارد ی را رعایت کنید.

کامپوزیت دندان یکی از درمان‌های زیبایی است که هواداران زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به تأثیر سیگار بر کامپوزیت دندان بپردازیم.

احتمالاً در برخی از سایت‌ها شنیده‌اید که ادعا دارند برخی از روکش‌های  کامپوزیت در برابر سیگار مقاوم‌اند و تغییر رنگ نمی‌دهند اما باید بدانید که ثابت شده است که امروزه هم ونیرهای سرامیکی که در کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم کامپوزیت ونیر در برابر سیگار حساس هستند و به همین دلیل است که مراکز دندانپزشکی توصیه می‌کنند که پس از کامپوزیت دندان‌ها مصرف سیگار خود را کاهش دهید.

تنها تأثیر سیگار بر کامپوزیت دندان تغییر رنگ نیست بهتر است بدانید که یکی از بدترین تأثیرات سیگار بر کامپوزیت دندان این است که سبب از بین رفتن پیوند بین کامپوزیت و مینای دندان‌های شما می‌شود و به همین علت نیز بعد از مدتی که به صورت روزانه سیگار مصرف کردید مشاهده خواهید کرد که لمینت و کامپوزیت دندان شما جدا می‌شود.

اثرات سیگار روی دندان

چکاپ

اولین موردی که دارای اهمیت بسیار بالایی است انجام چکاپ‌های منظم است تا در صورت پیش آمدن مشکل در کمترین زمان برای درمان آن اقدام کنید. چکاپ منظم می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی داشته باشد. به افرادی که از دخانیات استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم هر 3 ماه یکبار برای چکاپ به دندانپزشک خود مراجعه کنند.

حفظ بهداشت دهان

سیگار و قلیان به بهداشت دهان نیز آسیب می‌زنند که یکی از عوامل مهم در حفظ کامپوزیت‌های دندانی است. این افراد باید به بهداشت دهان خود اهمیت بیشتری بدهند و از مسواک و نخ دندان استفاده کنند.

ارتباط سیگار پس از کامپوزیت دندان

همان‌طور که می‌دانید پس از هر درمان باید مواردی را رعایت کنید. اگر قصد انجام کامپوزیت دندان دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مراقبت‌های بعد از کامپوزیت را مطالعه فرمایید. چرا که طول عمر کامپوزیت حدوداً 5 سال است و با رعایت این موارد شما می‌توانید طول عمر آن را افزایش دهید.

توصیه به ترک قلیان و سیگار پس از کامپوزیت کردن  دندان در تمام مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان را می‌توان مشاهد کرد. پس  توجه به این مورد دارای اهمیت زیادی است و عدم رعایت این مورد  می‌تواند طول عمر کامپوزیت شما را کاهش دهد به همین دلیل نیز در این مقاله سعی بر بررسی آن خواهیم داشت.

چند ساعت پس از کامپوزیت کردن دندان می‌توان سیگار یا قلیان کشید؟

چند ساعت پس از کامپوزیت کردن دندان می‌توان سیگار یا قلیان کشید؟

این سال را می‌توان یکی از مهم‌ترین و بیشترین سال‌ها دانست که افراد پس از کامپوزیت سال می‌کنند. پس از سفت شدن کامپوزیت بر روی دندان شما (که این مرحله باندینگ نام دارد) مانعی برای خوردن  غذا یا استعمال دخانیات وجود ندارد ولی بهتر است تا 48 ساعت پس از کامپوزیت دندان، از غذاهایی که دارای رنگ‌دانه هستند و استعمال دخانیات دوری کنید. انجام این کار به این دلیل است که کامپوزیت‌های شما رنگ نگیرند.

تأثیر سیگار بر روی کامپوزیت دندان

همان‌طور که شما هم می‌دانید استعمال دخانیات می‌تواند بر روی زندگی ما تأثیر بسیاری داشته باشد و آسیب‌های بسیار جدی بر سلامتی ما داشته باشد. اما سیگار و قلیان می‌توانند به صورت مستقیم بر کامپوزیت دندان‌های شما تأثیر بگذارند به همین دلیل به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

تحلیل لثه در اثر استفاده از سیگار و قلیان

همان‌طور که می‌دانید سیگار یا قلیان سبب کمبود اکسیژن خون می‌شوند که این امر نیز موجب کاهش خون رسانی به دیگر اعضای بدن می‌شود. تمام مواردی که گفته شد سبب تحلیل لثه می‌شود و به همین دلیل نیز محل اتصال کامپوزیت به دندان آشکار خواهد شد.

همان‌طور که در  بالا  نیز ذکر شد متوجه شدید قلیان یا سیگار می‌توانند زیبایی این درمان را نیز کاهش دهند به همین دلیل افرادی که از دخانیات استفاده می‌کنند به صورت منظم  در سال باید برای ترمیم کامپوزیت خود به دندان‌پزشک مراجعه کنند.

زرد شدن کامپوزیت در اثر تأثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

برگ تنباکو دارای رنگ‌دانه‌های قهوه‌ای است به همین دلیل نیز سیگار و قلیان هم دارای همین رنگ‌دانه‌ها هستند. پس واضح است که استفاده از سیگار یا قلیان می‌تواند باعث زرد شدن کامپوزیت‌های دندانی شما شوند. از طرفی دیگر مواد موجود در سیگار یا قلیان می‌تواند باعث صدمه به سطح کامپوزیت شود.

پوسیدگی دندان در اثر تأثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

پوسیدگی دندان در اثر تأثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

از عوارض شایع در استفاده از سیگار و قلیان پوسیدگی دندان است. اگر شما دچار این مشکل شدید باید دندان خود را حتماً ترمیم کنید و پس از انجام ترمیم دوباره اقدام به کامپوزیت کردن دندان خود کنید.

یک مورد دیگر درباره تأثیر سیگار بر کامپوزیت دندان این است که با مصرف سیگار در واقع باعث پوسیدگی ونیرهایی که در کامپوزیت دندان‌های شما استفاده شده است خواهید شد. دلیل این است که کامپوزیت به هیچ وجه مقاومتی در برابر سیگار ندارد و همان‌طور که مصرف سیگار بر روی دندان‌های شما تأثیرگذار است به همان شکل می‌تواند باعث پوسیده شدن کامپوزیت شما نیز بشود.

 به دلیل این تأثیر سیگار بر کامپوزیت دندان است که معمولاً دندانپزشکان و متخصصین مربوط به حوزه کامپوزیت معمولاً توصیه می‌کنند قبل از انجام کامپوزیت حتماً سیگار را ترک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشک زیبایی اعم از کامپوزیت دندان، لمینت دندان با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

 

 

دکتر یسرا صفیعی

دکتر یسرا صفیعی سال ١٣٨٦ در رشته دندانپزشكي با رتبه برتر از دانشگاه شهيد بهشتي فارغ التحصيل شدم و به مدت ١٦ سال در اين زمينه در مطب شخصي و كلينيك هاي خصوصي و دولتي متعددی مشغول به خدمت به مردم عزيز بوده ام. من در طي اين سالها با شركت در دوره هاي تخصصي متعددي مانند ايمپلنت ، زيبايی ، ليزر و …. سطح علمي خود را بالا نگه داشته ام تا در كنار سالها تجربه بهترين درمان را به مراجعين عزيز هديه بدم و با توجه به تبحر در اكثر درمانهاي دندانپزشكي اين تضمين را به بيمارانم بدهم كه با توجه به شرايط بهترين درمان را دريافت مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

دکمه بازگشت به بالا