جراحی فک و صورتمقالات

کراس بایت چیست؟ علائم، عوارض و درمان

کراس بایت اساساً ناهماهنگی دندان یا دندان هایی است که در آن یک یا چند دندان به طور نامنظم قرار گرفته اند. آنها به جای موقعیت ایده آل خود به گونه یا زبان نزدیکتر هستند.

کراس بایت می تواند از بسته شدن درست فک ها جلوگیری کند و غذا خوردن و صحبت کردن را دشوار کند. این وضعیت حتی می تواند اثرات روانی داشته باشد و ممکن است باعث شود اعتماد به نفس خود را از دست بدهید.

درمان این عارضه حیاتی است زیرا اگر این کار را نکنید، می تواند منجر به رشد نامناسب فک شود و در نهایت منجر به بزرگتر شدن یک طرف فک شود. این رشد نامناسب بر کل ساختار صورت شما تأثیر می گذارد.

کراس بایت چیست؟ علائم، عوارض و درمان
اگر کراس بایت درمان نشود، نه تنها زیبایی شما را تحت تأثیر قرار می دهد و بر لبخند شما تأثیر می گذارد، بلکه منجر به پیچیدگی های دندانی خطرناکی نیز می شود.

بیایید در مورد این شرایط بیشتر بدانیم:

علائم مربوط به کراس بایت
دو ردیف دندان با هم تماس ندارند
ناتوانی در صحبت کردن به درستی و داشتن زبان
هنگام صحبت کردن یا غذا خوردن، بیشتر قسمت داخلی گونه و زبان را گاز بگیرید
درد در فک
درد در یک یا چند دندان
سردردهای شدید
اگر یک یا چند مورد از این علائم را دارید، حتماً برای معاینه به ما در دندانپزشکی خانواده کرکلند مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس

اثرات کراس بایت

کراس بایت نه تنها لبخند و ناحیه لب شما را منحرف می کند، بلکه می تواند مشکلات دیگری نیز ایجاد کند. این شامل:

سردردهای شدید: کراس بایت نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان نیز ارتباط نزدیکی با سردرد دارد. دندان ها نه تنها برای جویدن، بلکه برای حمایت از ماهیچه های صورت شما نیز استفاده می شوند. وقتی آرواره های شما به درستی در یک راستا قرار نگرفته اند، بر عضلات و مفاصل فک فشار وارد می کند که با اعصابی که به مغز می روند مرتبط هستند. این باعث سردرد می شود. علاوه بر این، این اعصاب از گردن و شانه های ما نیز عبور می کنند و ممکن است باعث درد شدید در آن نواحی شوند.
پوسیدگی دندان: مسواک زدن دندان های نامرتب به دلیل شکل و موقعیت آنها دشوار است. عدم توانایی در مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به درستی می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود، زیرا ضربه زدن باکتری ها به دندان تمیز نشده آسان است.
گزش دردناک: کراس بایت تجملات گاز گرفتن چیزهای سخت را از بین می برد و حتی گاهی لذت بردن از میوه های مورد علاقه خود را دشوار می کند. دردی غیر قابل تحمل ایجاد می کند. بنابراین، مهم است که قبل از بدتر شدن، درمان را در نظر بگیرید.

گزینه های درمانی برای کراس بایت

هنگامی که از کراس بایت رنج می برید، مراجعه به دندانپزشک در کرکلند WA باید اولویت شما باشد. کراس بایت می تواند در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نیز رخ دهد. چند گزینه درمانی قابل اعتماد و موثر وجود دارد که می تواند کراس بایت شما را درمان کند. این شامل:

کشیدن دندان: اگر تنها یک دندان وجود داشته باشد که به دلیل ازدحام بیش از حد نامرتب باشد، می توان دندان را کشیدند. این یک فرآیند دردناک است که می توان آن را با استفاده از بیهوشی ساده تر کرد.

نتیجه

کراس بایت ها هرگز نباید نادیده گرفته شوند و باید در اسرع وقت درمان شوند تا از آسیب بیشتر به فک و سایر دندان ها جلوگیری شود.

منبع: https://kirklandteeth.com/