مقالاتدندانپزشکی اطفال

اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس

اورژانس‌های دندانپزشکی شامل حوادثی در دندان یا دهان، دندان درد، خونریزی، عفونت و تورم می شود که به ظور کاملا غیر منتظره اتفاق می افتد. همیشه زمانی که یک وضعیت اورژانسی برای دندان شما رخ می‌دهد به دنبال درمان دندانپزشکی اورژانسی هستیم تا شانس حفظ دندان را داشته باشید و از بروز یا جدی شدن عفونت‌ها جلوگیری کنید.

دنداتپزشکی یارا به عنوان اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس انواع مختلفی از خدمات دندانپزشکی را ارائه میدهد. مردم اغلب در تماس با اورژانس دندانپزشکی یارا در هنگام تجربه یک اورژانس دندانی مردد هستند و نمی‌دانند که آیا این وضعیت واقعاً مراقبت‌های اورژانسی دندانپزشکی را ارائه می کنیم یا نه و آیا یک درمان تحت پوشش طرح بیمه آنها قرار می‌گیرد یا خیر.

اگر درد شدید دارید، تب دارید، یا تورم یا خونریزی دارید که قابل کنترل نیست، تماس با دندانپزشک یا مراجعه به اورژانس دندانپزشکی در تهرانپارس را به تعویق نیندازید. برخی از مشکلات می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد. اجتناب از مراقبت‌های فوری دندان می‌تواند مشکلات بزرگ‌تری در مسیر ایجاد کند.

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را در فرم وارد کنید.

اورژانس دندانپزشکی چیست؟

مراقبت های اورژانسی دندانپزشکی به درمان های فوری و ضروری دندانپزشکی گفته می شود که برای رفع مشکلات ناگهانی و شدید دندانی که نیاز به توجه فوری متخصص برای کاهش درد، جلوگیری از عوارض بیشتر دارد. اورژانس دندانپزشکی اغلب شامل درد شدید، ضربه، عفونت یا آسیب به دندان ها، لثه ها یا ساختارهای دهانی بیماران می شود. برخی از نمونه های رایج اورژانس های دندانپزشکی عبارتند از:

1- دندان درد شدید: درد شدید و مداوم دندان اغلب نشان دهنده یک مشکل زمینه ای مانند عفونت دندان یا آبسه دندان است. 2- افتادن دندان: اگر دندانی به دلیل تصادف یا جراحت به طور کامل بیافتد، مراقبت های اورژانسی دندان ممکن است به نجات این دندان کمک کند.

3- دندان شکسته: دندان شکسته یا ترک خورده ممکن است باعث درد شود و لایه های داخلی حساس را در معرض دید قرار دهد که نیاز به توجه فوری دارد.

4- دندان لق یا دررفته: دندانی که تا حدی از حفره بیرون زده است ممکن است برای تغییر موقعیت و تثبیت آن نیاز به مراقبت فوری داشته باشد.

5- آبسه دندان: آبسه یک پاکت چرکی است که در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. اگر به موقع درمان نشود می تواند منجر به درد شدید، تورم و عوارض بالقوه تهدید کننده زندگی شود.

6- ترمیم دندان از دست رفته: اگر پر کردن، روکش یا سایر ترمیم های دندانی از جای خود خارج شود، می تواند باعث ناراحتی شود و نیاز به تعویض سریع داشته باشد.

7- آسیب‌های بافت نرم: آسیب‌های لثه، گونه‌ها، لب‌ها یا زبان که منجر به خونریزی بیش از حد یا درد شدید می‌شود ممکن است نیاز به مراقبت‌های اورژانسی در تهارنپارس داشته باشد.

8- اورژانس های ارتودنسی: مشکلات مربوط به بریس ها یا سایر وسایل ارتودنسی که باعث ناراحتی یا آسیب قابل توجه به بافت های دهان می شود ممکن است نیاز به توجه فوری داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که مسائل معمول دندانپزشکی، مانند معاینات منظم، جرمگیری و پوسیدگی جزئی، معمولاً اورژانس دندانپزشکی محسوب نمی شوند. در صورت بروز اورژانس دندانپزشکی، توصیه می شود در اسرع وقت با دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی یارا تماس بگیرید تا مراقبت های مناسب و به موقع دریافت کنید.

 انواع اورژانس‌های دندانپزشکی

 انواع اورژانس‌های دندانپزشکی

موارد زیر اطلاعاتی را در مورد اینکه در صورت بروز اورژانس دندانپزشکی در تهرانپارس چه باید کرد ارائه می‌دهد:

دندان لق شده یا افتاده

 دندان درد و اورژانس‌ دندانپزشکی دندان درد و اورژانس دندانپزشکی

دندان درد ممکن است لزوماً به مراقبت‌های اورژانسی نیاز نداشته باشد. با این حال، دندان درد باید جدی گرفته شود، زیرا می‌تواند نشانگر یک مشکل بزرگ‌تر باشد یا در صورت نادیده گرفتن آنها منجر به مشکلات دندانی بزرگ‌تر شود. منابع دندان درد می‌تواند از جمله پوسیدگی دندان، دندان ترک خورده، پالپ دندان عفونی، غذاهای گیرکرده بین دندان‌ها، بیماری لثه، عفونت سینوسی و غیره باشد.

  • اگر دندان درد دارید، همیشه با اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس تماس بگیرید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند که آیا شما نیاز به معاینه فوری دارید یا خیر.
  • با دقت نخ دندان بکشید تا ذرات غذای گیر کرده بین دندان‌ها که ممکن است باعث درد شوند را خارج کنید.
  • دهان خود را با آب نمک گرم بشویید. 1/2 قاشق چایخوری نمک را به 8 اونس اضافه کنید. از آب گرم
  • از مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • اگر صورت شما متورم است، کمپرس سرد را روی گونه خود قرار دهید تا به کاهش درد و تورم کمک کند. تورم می‌تواند به معنای عفونت و آبسه باشد.
  • دهان را با آب گرم بشویید تا بقایای غذا را از دهان تمیز کنید
  • در صورت وجود تورم، کمپرس سرد را در قسمت بیرونی گونه قرار دهید (از گرما استفاده نکنید)
  • با داروهای مسکن بدون نسخه، درد متوسط را کنترل کنید
  • آسپرین را روی لثه یا دندان دردناک قرار ندهید. آسپرین می‌تواند باعث سوختن بافت نرم شود.
  • در اسرع وقت به دنبال درمان دندانپزشکی باشید.
  • همچنین ممکن است درد در فک، سر یا گوش را تجربه کنید.

آبسه و تورم

آبسه‌های دندانی تورم‌های چرکی هستند که در اثر عفونت داخل دندان، عفونت لثه یا ضربه به دندان ایجاد می‌شوند. اگر آبسه دندان دارید، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

درمان آبسه در اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس

آبسه‌ها گاهی می‌توانند دردناک باشند و می‌توانند باعث تورم صورت یا بزرگ شدن غدد لنفاوی شوند. در موارد نادر، آبسه‌های دندانی می‌توانند باعث عفونت گسترده‌تر شوند و ممکن است تهدید کننده زندگی باشند. در صورت داشتن آبسه در اسرع وقت به اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس مراجعه کنید. اگر ورم صورت را تجربه می‌کنید، فوراً به دنبال درمان از دندانپزشک یا پزشک عمومی خود باشید.

تسکین درد و ناراحتی

در حالی که منتظر ملاقات با اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس هستید، می‌توانید درد و ناراحتی خود را با موارد زیر کاهش دهید:

1- مصرف داروی ضد درد برای کاهش درد این را به روش معمول مصرف کنید و دارو را روی خود آبسه قرار ندهید، مگر اینکه توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی تجویز شود.

2-از کمپرس سرد برای کمک به کنترل تورم استفاده کنید.

3- یک دندانپزشک یا پزشک عمومی ممکن است آنتی‌بیوتیک برای کاهش عفونت تجویز کند، اما آنتی‌بیوتیک‌ها منبع عفونت را از بین نمی‌برند.

4- تراشه، شکستگی و ترک

5- اگر دندانی ترک خورده، شکسته یا ترک خورده است، در اسرع وقت به دنبال درمان دندانپزشکی باشید.

6- اگر تراش یا شکستگی بسیار کم است و هیچ ضربه و درد به بافت نرم وجود ندارد، نترسید. در اسرع وقت به اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس مراجعه کنید.

7- اگر آسیب به دندان بیشتر است، و رنگ صورتی روی دندان دیدید مراقب باشید زیرا این نشان می‌دهد که عصب در معرض قرار گرفته است. اگر عصب در معرض دید قرار گرفت، فوراً به دنبال درمان دندانپزشکی باشید. تأخیر در درمان ممکن است به این معنی باشد که دندان نمی‌تواند نجات یابد.

لب‌ها یا گونه‌های گاز گرفته برای مراجعه به اورژانس دندانپزشکی

لب‌ها یا گونه‌های گاز گرفته برای مراجعه به اورژانس دندانپزشکی

لب یا گونه ممکن است هنگام غذا خوردن، به دلیل زمین خوردن یا پس از بی حسی موضعی گاز گرفته شود. این ناحیه ممکن است بسیار دردناک باشد و تورم و عفونت ایجاد شود. اگر لب یا گونه بی حس شده مکیده یا گاز گرفته شود، بدون اینکه بیمار متوجه شود آسیب می‌بیند.

این ناحیه اغلب شبیه سوختگی شیمیایی است و ممکن است به اشتباه تشخیص داده شود. تورم و عفونت ممکن است به دلیل گاز گرفتن لب یا گونه رخ دهد. شما می‌توانید لب یا گونه گاز گرفته را با دهان‌شویه‌های گرم و آب نمک درمان کنید (نصف قاشق چایخوری نمک در یک فنجان آب ولرم). اگر نگران وجود عفونت هستید، به دنبال درمان آنتی‌بیوتیکی  به‌وسیلهٔ یک دندانپزشک یا پزشک عمومی باشید.

آسیب و خونریزی لب، گونه یا لثه

اگر دچار آسیب به لب، گونه یا لثه شدید باید:

درد فک

درد فک

اگر به دلیل درد فک در خوردن یا باز کردن دهان خود مشکل دارید، یا هنگام بیدار شدن از خواب دچار درد فک می‌شوید، برای تشخیص منبع درد به دنبال درمان پزشکی یا دندانپزشکی باشید.

برای کاهش درد فک در کوتاه مدت:

یک کمپرس سرد (یک کیسه یخ پیچیده شده در یک پارچه) بگذارید. انجمن دندانپزشکی اورژانس‌های دندانی را به عنوان هر چیزی که به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است و نیاز به درمان فوری برای متوقف کردن خونریزی بافتی مداوم یا برای کاهش درد شدید یا عفونت دارد، تعریف می‌کند.

اورژانس‌های دندانپزشکی تهدید کننده زندگی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

خونریزی کنترل نشده – ممکن است ناشی از ضربه، تصادف، وضعیت سلامتی یا دلایل دیگر باشد.

عفونت‌های بافت نرم با تورم داخل یا خارج دهان که به طور بالقوه راه هوایی بیمار را به خطر می‌اندازد. توجه داشته باشید که عفونت دندان می‌تواند به بافت‌های نرم گسترش یابد و بدون ایجاد درد باعث تورم شود. ضربه‌ای که استخوان‌های صورت را درگیر می‌کند به طور بالقوه راه هوایی بیمار را به خطر می‌اندازد.

سایر اورژانس‌های دندانپزشکی ممکن است تهدید کننده زندگی نباشند، اما نیاز به مراقبت‌های فوری دارند. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • درد شدید دندان ناشی از پوسیدگی یا ریشه در حال مرگ دندان
  • درد مولر سوم (دندان عقل)
  • درد ناشی از جراحی پس از کشیدن دندان
  • آبسه یا سایر عفونت‌ها که باعث درد و تورم موضعی می‌شوند
  • غذایی که زیر لثه یا بین دندان‌ها گیر کرده و باعث درد و یا تورم می‌شوند
  • تراشه‌های دندان، شکستگی‌ها یا پرکردگی‌های از بین رفته که باعث درد یا ضربه به دندان‌ها، بافت‌های نرم یا هر دو می‌شود.
  • ضربه به دندان‌ها باعث لق شدن، جابه‌جایی یا حتی از دست رفتن یک یا چند دندان می‌شود.
  • سیم‌های ارتودنسی یا سایر ابزار دندانپزشکی شل می‌شوند و گونه‌ها، لثه‌ها یا هر دو بریده می‌شوند.

دلایل  نیاز به مراجعه به اورژانس دندانپزشکی

دلایل  نیاز به مراجعه به اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس چیست؟

شرایط دهان مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه، اختلالات TMJ، و پرکردگی‌های بزرگ و قدیمی در اکثر موارد اورژانسی دندان نقش دارند. با این حال، چندین موقعیت در زندگی روزمره ممکن است به طور تصادفی منجر به اورژانس دندانپزشکی شود. برخی از نمونه‌ها عبارت‌اند از:

هرچه مدت زمان طولانی‌تری مشکلات دندانی درمان نشوند، احتمال آسیب دائمی به دندان‌ها یا درمان‌های جدی و گران‌قیمت بیشتر می‌شود.

چگونه از آسیب‌های دندانی جلوگیری کنیم؟

صرف نظر از خوردن چیزی سخت، انجام ورزش‌های تماسی یا زمین خوردن، انجام برخی فعالیت‌ها می‌تواند احتمال آسیب رساندن به لبخند مرواریدی شما را افزایش دهد. برای کمک به جلوگیری از آسیب‌های دندانی، توصیه‌های زیر را دنبال کنید:

1- هنگام ورزش یا شرکت در فعالیت‌های تفریحی (مانند دوچرخه سواری یا اسکیت) از محافظ دهان استفاده کنید.

2- همیشه هنگام رانندگی یا سوار شدن در ماشین از کمربند ایمنی استفاده کنید. کودکان خردسال را روی صندلی ماشین قرار دهید.

3- برای کمک به جلوگیری از سقوط و سایر صدمات، خانه خود را از کودک محافظت کنید.

4- ویزیت منظم دندانپزشکی را برای همه اعضای خانواده خود برنامه ریزی کنید.

5- از جویدن اقلام یا غذاهای سفت مانند یخ، دانه‌های ذرت بو داده و آب‌نبات‌های سفت که می‌توانند دندان‌های شما را بشکنند، خودداری کنید.

6-از دندان‌های خود به عنوان ابزاری برای پاره کردن، پاره کردن یا بریدن اشیا استفاده نکنید.

مورد اورژانس دندانپزشکی

نتیجه

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد اورژانس دندانپزشکی به خاطر بسپارید این است که برای جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر در آینده، بهتر است زودتر اقدام کنید. اگر وضعیت شدید است، می‌توانید به نزدیک‌ترین بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. برای اورژانس‌های دندانپزشکی که تهدیدی برای زندگی نیستند، در اسرع وقت با اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس  تماس بگیرید تا بتواند به شما کمک کند تا وضعیت را به تنهایی حل کنید یا به شما اطلاع دهد که باید یک قرار ملاقات بگذارید.

تماس با اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس و راه دسترسی به کلینیک

تلفن تماس اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس

  • 268 144 77 – 021
  • 304 334 77 – 021
  • 50 70 695 0930

آدرس اورژانس دندانپزشکی در تهرانپارس کلینیک یارا

سوالات متداول اورژانسی دندانپزشکی تهرانپارس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با اورژانس دندانپزشکی تهرانپارس کلینیک یارا تماس بگیرید: آنها می‌توانند به شما توصیه کنند که چه کاری انجام دهید. از آنجایی که شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی تصادف رخ می‌دهد، توصیه می‌کنیم شماره های تماس کلینیک را در ادامه بادداشت کنید تا در صورت ایجاد مشکل با ما تماس بگیرید.

در این خصوص هیچ پاسخ روشنی نمی‌توان داد. این کاملاً به پوشش بیمه درمانی و نوع مشکل شما بستگی دارد. با وجود این، می‌توان گفت که اکثر بیمه‌های درمانی به طور کامل یا جزئی، مراقبت‌های اورژانسی دندان را هم پوشش می‌دهند. زیرا این موارد موقعیت‌های جدی و خطرناکی هستند و در صورت عدم درمان، می‌توانند مشکلات جدی‌تری ایجاد کنند. ممکن است، موارد تحت پوشش بیمه، متناسب با محل زندگی شما و شرکتی که با آن معامله کرده‌اید، متغیر باشد. 

ارائه دهندگان اورژانس می توانند داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها یا مسکن ها را برای کاهش درد و تورم به شما بدهند. اما آنها درمان های ترمیمی مانند پرکردن یا روکش را انجام نمی دهند. هنگامی که مراقبت های اورژانسی دندان را در اورژانس دریافت کردید، باید در اسرع وقت خود را به دندانپزشک برسانید.

دکتر یسرا صفیعی

دکتر یسرا صفیعی سال ١٣٨٦ در رشته دندانپزشكي با رتبه برتر از دانشگاه شهيد بهشتي فارغ التحصيل شدم و به مدت ١٦ سال در اين زمينه در مطب شخصي و كلينيك هاي خصوصي و دولتي متعددی مشغول به خدمت به مردم عزيز بوده ام. من در طي اين سالها با شركت در دوره هاي تخصصي متعددي مانند ايمپلنت ، زيبايی ، ليزر و …. سطح علمي خود را بالا نگه داشته ام تا در كنار سالها تجربه بهترين درمان را به مراجعين عزيز هديه بدم و با توجه به تبحر در اكثر درمانهاي دندانپزشكي اين تضمين را به بيمارانم بدهم كه با توجه به شرايط بهترين درمان را دريافت مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

دکمه بازگشت به بالا