مقالاتدندانپزشکی اطفال

معرفی بهترین دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس

شما به عنوان والدین به طور قطع به دنبال بهترین مراقبت های دندانپزشکی برای کودک خود هستید و یافتن یک دندانپزشک اطفال در تهرانپارس که باتجربه و معتمد باشد، می تواند کاری دلهره آوری برای شما باشد. کلینیک دندانپزشکی یارا، نامی قابل اعتماد در دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس است که توسط متخصصین این حوزه مدیریت می شود. کلینیک ما با رویکردی تخصصی، خدمات دندانپزشکی درجه یک را به کودکان شما ارائه می دهند.

معرفی بهترین کلینیک دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس

کلینیک دندانپزشکی یارا (دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس) بر روی ارائه مراقبت های تخصصی دندانپزشکی به نوزادان، کودکان و نوجوانان در تهرانپارس تمرکز دارد و هدف ما ایجاد یک تجربه دندانپزشکی مثبت برای کودکان شما است. کلینیک دندانپزشکی یارا واقع در تهرانپارس با ارائه خدمات دندانپزشکی کودکان با کیفیت بالا و تخصصی، انتخابی مناسب برای آینده سلامت دهان و دندان کودک شما است. به کمک ویژگی های زیر می توانید انتخاب دقیق تری برای بهترین دندانپزشک اطفال در تهرانپارس برای فرزند خود داشته باشید:

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را در فرم وارد کنید.

تجربه دندانپزشک اطفال در تهرانپارس

هنگام انتخاب دندانپزشک اطفال، مدارک و تجربه آنها را در درمان کودکان در نظر بگیرید. کلینیک دندانپزشکی یارا دارای تیمی از دندانپزشکان اطفال مجرب و با تجربه است که در ارائه خدمات دندانپزشکی متناسب با نیازهای کودکان تخصص دارند. ارتباط موثر در دندانپزشکی کودکان برای کاهش استرس فرزند شما ضروری است. دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی یارا مهارت های ارتباطی بسیار بالایی دارند که به آنها امکان می دهد با کودکان ارتباط برقرار کنند و اعتماد ایجاد کنند. دندانپزشکان ما روش های درمانی را به وضوح توضیح می دهند، با حوصله به سؤالات شما پاسخ می دهند و شما را در فرآیند تصمیم گیری مشارکت می دهند.

ایجاد محیطی دوستدار کودک

کلینیک دندانپزشکی یارا در تلاش است تا محیطی دوستدار کودک شما ایجاد کند که بازدید از دندانپزشکی را برای کودکان و والدین آنها لذت بخش کند. فضای انتظار کلینیک با دکوراسیون های رنگارنگ و صندلی های راحت به گونه ای گرم و دلپذیر طراحی شده است تا به کمک استرس کودک شما کمک کند. این فضای خاص به کودکان شما کمک می کند تا قبل از قرار ملاقات دندانپزشکی احساس راحتی بیشتری کنند.

امکانات رفاهی مناسب برای کودک

کلینیک دندانپزشکی یارا امکاناتی مانند اسباب بازی، کتاب و گزینه های سرگرمی در محوطه انتظار را ارائه می دهد که برای کودکان جذاب است. این عوامل حواس پرتی به کاهش اضطراب کمک می کند و تجربه کلی مراجعه به دندانپزشک اطفال را لذت بخش تر می کند. دندانپزشکان اطفال در کلینیک دندانپزشکی یارا اهمیت یک رویکرد ملایم را درک می کنند و تمام تلاش خود را می کنند تا یک دندانپزشکی بدون درد را تجربه کنید. دندانپزشکان ما روش های درمانی را برای کودکان به شیوه ای دوستانه و متناسب با سنشان توضیح می دهند و اطمینان حاصل می کنند که در طول ملاقات های دندانپزشکی خود احساس راحتی می کنند.

دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس چه می‌کند؟

دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس چه خدماتی را ارائه می دهد؟

  • دندانپزشک اطفال با مشکلاتی در ساختار دهان کودکان سروکار دارد و ساختارهای آسیب دیده؛ مانند دندان‌های پوسیده را درمان می‌کند.
  • متخصص اطفال به خانواده‌ها کمک می‌کند تا عوامل ایجاد بیماری‌های دندانی را درک کنند. آنها اطلاعات دقیقی در مورد نحوه محافظت از سلامت دندان کودکان خود می‌دهند.
  • متخصص اطفال در تهرانپارس می‌تواند تمامی درمان‌های حوزه دندانپزشکی را به صورت ویژه برای اطفال اعمال کند.
  • درمان‌ها را با به حداقل رساندن اضطراب فرزندتان اعمال می‌کند. به این ترتیب از ترس دندانپزشکی که ممکن است در کودک شما ایجاد شود جلوگیری می‌کند.
  • خطر پوسیدگی را ارزیابی می‌کند و برنامه مناسب محافظت از پوسیدگی (فیشورسیلانت، کاربرد موضعی فلوراید، تغذیه، انگیزه بهداشت دهان و دندان) را ایجاد می‌کند.
  • از آنجایی که کودکان در دوره رشد و تکامل هستند، رشد فک و دندان را دنبال می‌کنند و در صورت لزوم با درمان‌های ارتودنسی حفاظتی و پیشگیرانه از شلوغی دندان جلوگیری می‌کنند.
  • در مواردی که کمبود دندان دائمی وجود دارد، با ساخت پروتز ظاهر زیبایی و عملکرد جویدن را فراهم می‌کند.
  • درمان دندانپزشکی کودکان با نیازهای ویژه و کودکان با سطح اضطراب بالا را با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌دهد.

در طول ظاهر شدن دندان اطفال چه اتفاقی می‌افتد؟

در طول رویش دندان اطفال چه اتفاقی می‌افتد؟

دندان درآوردن اطفال هم برای والدین و هم برای کودکان بسیار دشوار است. چند روز قبل از دندان درآوردن، کودکان شروع به بدخلقی و بی اشتهایی می‌کنند. با این حال، افزایش مایع دهان و خارش در ناحیه لثه‌ای که دندان‌ها بیرون می‌آیند، رخ می‌دهد. تورم لثه را می‌توان به راحتی در ناحیه‌ای که دندان‌ها رویش می‌کنند، متوجه شد. این شکایات با رویش دندان‌ها از بین می‌روند. در این فرایند، می‌توانید به متخصص اطفال مراجعه کنید و برای آرامش فرزندتان دارو مصرف کنید.

تصور می‌شود برخی از ناراحتی‌هایی که در سنین دندان درآوردن اطفال ایجاد می‌شود، مستقیماً با رویش دندان‌ها مرتبط است. مشخص شده است که بیماری‌هایی مانند اسهال، تشنج و برونشیت ارتباطی با دندان درآوردن ندارند. ارتباط مشکلات سلامت عمومی کودکان با رویش دندان توسط پزشک و در نتیجه معاینه دقیق انجام می‌شود.

رویش دندان‌های شیری چه زمانی کامل می‌شود؟

معمولاً 24 تا 30 ماه طول می‌کشد تا همه دندان‌ها بیرون بیایند. پس از اتمام دندان‌های شیری، در مجموع 20 دندان در فک بالا و پایین وجود دارد.

دندان‌های دائمی کودکان چه زمانی ظاهر می‌شوند؟

بعد از دندان‌های آسیاب شیری، دندان‌های دائمی شروع به رویش می‌کنند. این دندان‌ها در مجموع چهار دندان هستند. از آنجایی که اغلب با دندان‌های شیری اشتباه گرفته می‌شوند، بدون نیاز به معاینهٔ دندانپزشکی کشیده می‌شوند. برداشتن این دندان‌ها که در سیستم دهان و دندان اهمیت حیاتی دارد. در سنین 7 تا 11 سالگی، دندان‌های دائمی به جای دندان‌های شیری از پایین رشد می‌کنند.

مراقبت‌های لازم بعد از آسیب‌های دندانی در کودکان:

مراقبت‌های لازم بعد از آسیب‌های دندانی در کودکان:

در اثر ضربه، ممکن است شکستگی در دندان‌های شیری یا دندان‌های دائمی رخ دهد، دندان ممکن است به طور کامل جابه‌جا شود، در لثه فرو رفته، جابه‌جا شود، ممکن است شکستگی ریشه رخ دهد، ممکن است آسیب در بافت‌های نرم لب‌ها، گونه‌ها و دهان رخ دهد.  بافت‌های حمایت کننده اطراف آسیب‌های ناشی از ضربه اغلب نیاز به درمان فوری دارند و در اسرع وقت به دندانپزشک اطفال یا نزدیک‌ترین کلینیک مراجعه کنند.

زمان، مکان و چگونگی وقوع حادثه از نظر روند درمانی و موفقیت درمان بسیار مهم است. سایر عوامل مهم عبارت‌اند از سن کودک، سلامت عمومی، اینکه آیا درمانی انجام شده است یا خیر، آیا درد در دندان وجود دارد یا خیر و آیا او ضربه قبلی داشته است یا خیر.

آنچه در آسیب‌های دندان شیری نباید فراموش شود این است که جوانه دندان دائمی که زیر دندان رشد می‌کند ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. در فک، ریشه دندان‌های شیری در تماس نزدیک با جوانه دندان دائمی است.

اگر دندان به طور کامل از دهان خارج شده باشد، باید بدون تماس با قسمت ریشه، زیر آب جاری شسته شود و در شیر یا آب نگهداری شود و در اسرع وقت نزد پزشک آورده شود. بسیار مهم است که ریشه دندان لمس نشود و بافت‌های آنجا آسیب نبینند. دندان‌هایی که در شرایط مناسب نگهداری شده‌اند و در مدت زمان کوتاهی آورده شده‌اند می‌توانند با توجه به وضعیت استخوان و بافت‌های اطراف در نتیجه معاینه بالینی جایگزین شوند. در این صورت، دندانپزشک در مورد مناسب‌ترین گزینه درمانی تصمیم می‌گیرد. اگر دندان در اثر ضربه تکان می‌خورد، اما از جای خود خارج نشد، باید در اسرع وقت با دندانپزشک مشورت شود.

استفاده از محافظ دهان برای جلوگیری از شکستگی دندان، شکستگی فک و آسیب بافت نرم که ممکن است در اثر حوادث ورزشی رخ دهد، بسیار مهم است. محافظ‌های دهان به عنوان یک بالشتک بین دندان‌ها عمل می‌کنند و نیروی وارده به دندان‌ها را در زمان ضربه نرم می‌کنند و از آسیب مستقیم به دندان‌ها و فک جلوگیری می‌کنند. انواع آماده محافظ دهان و همچنین انواعی که به طور ویژه در محیط آزمایشگاه تهیه می‌شوند وجود دارد.

در آسیب‌های دندانی، مراجعه در اسرع وقت به دندانپزشک مهم‌ترین نقش را در موفقیت درمان دارد. دندان‌های آسیب دیده باید تحت نظر دندانپزشک باشند. دندانپزشک در فواصل زمانی که لازم بداند، دندان‌ها و بافت‌های اطراف را از نظر بالینی و رادیوگرافی ارزیابی کرده و توصیه‌های مناسب را ارائه خواهد کرد.

چرا دندان‌های شیری مهم هستند؟

دندان‌های شیری دندان‌هایی هستند که تا سن 3-4 سالگی در نوزادان کامل می‌شوند و تا زمانی که در 6-7 سالگی بیفتند ثابت می‌مانند. توصیه می‌شود پس از شیردهی، از ابتدای رویش دندان‌های شیری، سطوح دندان را با استفاده از پارچه یا گاز تمیز، تمیز کنید. دندان‌های شیری از ناحیه‌ای که برای دندان دائمی که بعد از آنها خواهد آمد محافظت می‌کند. اگر دندان شیری زود کشیده شود، این ویژگی طبیعی محل نگهدارنده را از دست می‌دهد.

اقدامات حفاظتی برای دندان‌های شیری:

اولین هدف دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس پیشگیری از مشکلات دندانی با رعایت اقدامات احتیاطی لازم است. آموزش بهداشت دهان و دندان و تغذیه به کودک و خانواده او با اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، کودک ۲ساله که می‌تواند مسواک را خودش نگه دارد  بهتر است در این دوره مسواک زدن را به کودک آموزش دهیم.

کاربرد فلوراید در دندانپزشکی اطفال :

فلوراید که در دندانپزشکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، عنصری است که ساختار دندان‌ها را تقویت کرده و در نتیجه از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. زمانی که دندان‌های کودکان برای اولین بار شروع به رویش می‌کنند، دندان‌های تازه روییده معمولاً مقاومت کمتری دارند و مستعد پوسیدگی هستند، زیرا مینای دندان کاملاً بالغ نشده است. فلوراید مینای دندان را تقویت می‌کند و از دندان در برابر حملات اسیدی محافظت می‌کند؛ بنابراین از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. استفاده از فلوراید سطحی یک کاربرد محافظتی است که فقط توسط دندانپزشک اطفال قابل انجام است.

بهترین سن برای مراجعه به دندانپزشک اطفال

اولین سوالی که اغلب در ذهن والدین ایجاد می شود این است که “چه زمانی فرزندم را نزد دندانپزشک ببرم؟” متخصصان توصیه می کنند که اولین ویزیت دندانپزشکی را در سن یک سالگی یا ظرف شش ماه پس از بیرون آمدن اولین دندان برنامه ریزی کنید. این معرفی اولیه نه تنها به تشخیص هر گونه مشکل بالقوه کمک می کند، بلکه کودک را با محیط دندانپزشکی نیز آشنا می کند.

متخصص دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس

دندانپزشکان اطفال در تهرانپارس در تامین نیازهای دندانی کودکان تخصص دارند. فراتر از آموزش استاندارد دندانپزشکی، آنها تحت آموزش های اضافی برای درک پیچیدگی های بهداشت دهان و دندان کودکان هستند. مطب آنها به گونه ای طراحی شده است که کودک پسند باشد، به کودکان کمک می کند احساس راحتی کنند و اضطراب ناشی از مراجعه به دندانپزشکی را به حداقل می رساند. اگر به دنبال متخصص دندانپزشکی اطفال در تهران هستید که تمام نیاز های سلامت دهان و دندان کودکان شما را رفع کند ما دکتر یسرا صفیعی را پیشنهاد می دهیم.

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را در فرم وارد کنید.

مواردی که در دندانپزشکی اطفال اهمیت بسیار دارد

دندانپزشکی کودکان طیف وسیعی از زمینه های ضروری را پوشش می دهد:

  • پیشگیری از حفره: استفاده از سیلانت ها و درمان های فلوراید برای محافظت از دندان های جوان در برابر حفره ها.
  • ارزیابی ارتودنسی: نظارت بر هم ترازی دندان ها و رشد فک.
  • رشد و توسعه: پیگیری رشد کلی دهان و پیش بینی هرگونه نگرانی.
  • راهنمایی رفتاری: ارائه راهکارهایی برای والدین برای تشویق عادات دهانی سالم در خانه.

وظیفه دندانپزشک اطفال چیست؟

دندانپزشکان اطفال فقط متخصصان دندانپزشکی نیستند. آنها در درمان سلامت دهان و دندان کودک شما شریک هستند. دندانپزشکان اطفال در تهرانپارس محیطی راحت و دوستانه ایجاد می کنند تا از تجربیات مثبت اطمینان حاصل کنند، از ارتباطات متناسب با کودکان استفاده و با والدین برای تصمیم گیری آگاهانه همکاری کنند.

چرا باید برای سلامت دهان و دندان کودکان به متخصص اطفال مراجعه کنیم؟

چرا باید برای سلامت دهان و دندان کودکان به متخصص اطفال مراجعه کنیم؟

رویکرد صحیح در معاینه و درمان دهان و دندان در دوران کودکی بسیار مهم است. در غیر این صورت ممکن است ترس از دندانپزشک در کودکان ایجاد شود. در عین حال، از آنجایی که کودکان در دوره رشد و تکامل هستند، هم میزان متابولیسم آنها با بزرگسالان متفاوت است و هم ساختار دندان‌های شیری و دندان‌های دائمی جوان در مقایسه با دندان‌های بزرگسال کاملاً متفاوت است. به همین دلیل درمان دندان‌های کودک و بزرگسال متفاوت است. دندانپزشکانی که جامع‌ترین دانش را در رویکرد به کودکان و بهداشت دهان و دندان کودکان دارند، متخصصان پدودنتیست هستند. به همین دلیل، برای اطمینان از سلامت دهان و دندان کودکتان، مشورت با متخصص اطفال مفید است.

دلایل ضرورت مراجعه به دندانپزشک اطفال در تهرانپارس

اگر به مشکلات دندان در دوران کودکی، توجه نشود، می تواند منجر به عوارض در بزرگسالی می شود. دندانپزشکان اطفال نقش اساسی در مراقبت های پیشگیرانه، مداخله زودهنگام و آموزش دارند. آنها راهنمایی هایی در مورد دندان درآوردن، شیوه های بهداشت دهان و دندان مناسب و انتخاب های تغذیه ای که بر سلامت دندان تأثیر می گذارد ارائه می دهند.

موقعیت مکانی دندانپزشکی کلینیک یارا در تهرانپارس

نتیجه

در حوزه دندانپزشکی کودکان، مراقبت های اولیه و تخصصی می تواند راه را برای یک عمردندان سالم هموار کند. شروع ویزیت های دندانپزشکی کودک در سن مناسب، مشاوره با دندانپزشک اطفال با تجربه می تواند به طور قابل توجهی به سلامت دندان او کمک کند. وقتی صحبت از مراقبت از دندان کودک شما به میان می آید، انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در تهرانپارس می تواند تفاوت را ایجاد کند. ما با تخصص، محیط کودک محور و تعهد به مراقبت های پیشگیرانه، متعهد هستیم که سلامت دندان کودک شما را تضمین کنیم.

سوالات متداول دندانپزشکی اطفال در تهرانپارس

دندانپزشکان توصیه می کنند اولین ویزیت را در حدود یک سالگی یا بعد از رویش اولین دندان برنامه ریزی کنید.

دندانپزشکان اطفال برای رسیدگی به نیازهای دندانی کودکان و ایجاد محیط های دوست دار کودک، تحت آموزش های تخصصی قرار می گیرند.

بله، اقدامات پیشگیرانه مانند سیلانت ها و درمان های فلوراید می تواند از دندان های کودکان در برابر پوسیدگی محافظت کند.

خواندن کتاب های کودکان در مورد دندانپزشکان، توضیح مثبت این روند و انتخاب دندانپزشک اطفال می تواند کمک کننده باشد.

والدین در حفظ بهداشت دهان و دندان کودکان، ترویج عادات سالم و اطمینان از معاینات منظم دندانپزشکی حیاتی هستند.

دکتر یسرا صفیعی

دکتر یسرا صفیعی سال ١٣٨٦ در رشته دندانپزشكي با رتبه برتر از دانشگاه شهيد بهشتي فارغ التحصيل شدم و به مدت ١٦ سال در اين زمينه در مطب شخصي و كلينيك هاي خصوصي و دولتي متعددی مشغول به خدمت به مردم عزيز بوده ام. من در طي اين سالها با شركت در دوره هاي تخصصي متعددي مانند ايمپلنت ، زيبايی ، ليزر و …. سطح علمي خود را بالا نگه داشته ام تا در كنار سالها تجربه بهترين درمان را به مراجعين عزيز هديه بدم و با توجه به تبحر در اكثر درمانهاي دندانپزشكي اين تضمين را به بيمارانم بدهم كه با توجه به شرايط بهترين درمان را دريافت مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

دکمه بازگشت به بالا